Õpilaste sõidukaardid

Õpilaste tasuta sõit Pärnu maakonna avalikel bussiliinidel alates 09.10.2017

Infoleht 05.10.2017.a.

Alates esmaspäevast, 9. oktoobrist 2017 eeldame, et üldreeglina on igal õpilasel olemas isikustatud ja töötav bussikaart, millega bussis oma tasuta sõiduõigus valideerida.

Kindlasti esineb aga õpilasi, kellel ühel või teisel põhjusel ikkagi veel bussikaart ei tööta.

Anname teada, millised on senise kogemuse põhjal kaartide mittetöötamise peamised põhjused ja mida sel juhul ette võtta.

  1. Õpilase bussikaart (Pärnumaa Ühiskaart, e-õpilaspilet) on isikustamata või on isikustatud täiskasvanu isikukoodiga.

Kontrollimiseks mine: https://parnu.pilet.ee/buy ja vali paremalt poolt kiirlink „Piletite ja rahajäägi kontroll“.

Sisesta kaardi pikk number ja vajuta „Otsi“.

Kui saadud vastuses ei ole mitte ühtegi viidet õpilase tasuta sõiduõigusele, on kaart isiksutamata või on isikustatud täiskasvanu isikukoodiga. Kui õpilasel ei ole ID-kaarti, saab isikustamise teha ka täiskasvanu, kes peab nimetatud lehel ennast oma ID-kaardiga või mobiil ID-ga sisse logima. Logimise nupp on ülal paremal ääres.

Mitte mingil juhul ei tohi õpilase bussikaarti isikustada täiskasvanu enda isikukoodiga, sest sel juhul kaovad kaardilt kõik õpilase soodustused.

Isikustamiseks vali sama lehe ülaosas link „Isikusta“ ning sisesta bussikaardi pikk number, õpilase isikukood ja õpilase ID-kaardi number.(viited on näiteks „Õpilase tasuta sõiduõigus Tallinnas“, „Pärnu õpilaste tasuta sõit maaliinidel“ jms.)

2. Bussikaart on isikustatud täiskasvanu isikukoodigaBussikaardi ümberisikustamiseks peab nimetatud täiskasvanu saatma oma digiallkirjaga avalduse aadressile info@pilet.ee . Avalduses tuleb näidata isikukood, bussikaardi number ja isiku (lapse) isikukood, kellele soovitakse seda bussikaart ümberisikustada.

Juhul, kui sellise avalduse tegemine, allkirjastamine ja saatmine ei ole jõukohane, võib need andmed saata lihtsalt meili teel Pärnumaa Ühistranspordikeskusele aadressil info@pytk.ee ja me püüame ise korraldada ümberisikustamist. See võtab aga rohkem aega.

3. Peatused, mille vahel tasuta sõita, ei ole õiged või on mõni peatus puudu
Tuleb saata meil PÜTK-sse ( info@pykt.ee ), näidates ära kus peatuses, mis liinil ja kellega (isikukood) probleem oli. Palume lisada ka kontakttelefoni number.

Koostas:

Andrus Kärpuk

PÜTK juhataja